OPIS KONTRAKTU

Numer Umowy: 2050.2017.I-4.D-3.2410.3.2015.51

Nazwa zadania inwestycyjnego: 

„Projekt i budowa obwodnicy Inowrocławia w ciągu drogi krajowej nr 15 i 25 (łącznik) o długości około 4,880 km”

Wartość kontraktu: 97 548 102,00 brutto PLN

Kontrakt wykonywany jest w systemie Projektuj i Buduj.



Cel inwestycji: 

  • stworzenie bezpiecznego odcinka obwodnicy zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego, po którym podroż przebiega płynnie;
  • wyeliminowanie ruchu tranzytowego z centrum miasta Inowrocławia;
  • wybudowanie odcinka obwodnicy (klasa GP) o parametrach zgodnych z obowiązującymi warunkami technicznymi.

 

Lokalizacja:
Przedmiotowy odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa Kujawsko-Pomorskiego, w powiecie Inowrocławskim, na terenie gminy Inowrocław.

 

Elementy składowe:
W ramach inwestycji przewidziano:

  • budowę odcinka obwodnicy Inowrocławia (droga krajowa klasy GP) od km 0+000 do km 4+880,00 o konstrukcji nawierzchni dla kategorii ruchu KR 5,
  • budowę węzła drogowego - Sławęcinek,
  • przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z obwodnicą,
  • budowę dróg dojazdowych (obsługujące tereny przyległe do obwodnicy),
  • budowę ciągów pieszych i rowerowych,
  • budowę obiektów inżynierskich w ciągu obwodnicy i w ciągu dróg krzyżujących się z obwodnicą w tym wiaduktów,
  • budowę obiektów inżynierskich (krzyżowanie się w dwóch poziomach) na przecięciu obwodnicy (drogi krajowej) z linią kolejową,
  • budowę ogrodzeń ochronnych i naprowadzających.
  • budowę przepustów o funkcji zespolonej,
  • budowę przepustów drogowych,
  • budowę przejazdów awaryjnych,
  • budowę systemu odprowadzenia wód deszczowych z powierzchni drogi w zakresie drenażu, rowów drogowych, kanalizacji deszczowej, zbiorników retencyjnych, przepompowni,
  • budowę urządzeń podczyszczających wodę deszczową spływającą z powierzchni dróg; rozbiórki urządzeń wodnych, przepustów i obiektów mostowych; przełożenia rowów melioracyjnych i cieków naturalnych,
  • budowy i przebudowy rurociągów drenarskich,
  • usunięcie drzew i krzewów kolidujących z zakresem przebudowy drogi oraz nasadzenia nowej zieleni,
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego,
  • budowę drogowych stacji pogodowych (Sławęcinek),
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej:
    • urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych,
    • kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych,
    • urządzeń kolejowych,
  • oznakowanie obwodnicy i dróg związanych wraz z zastosowaniem na wymienionych drogach urządzeń BRD m.in.: barier ochronnych, osłon przeciwolśnieniowych i ogrodzenia,
  • oznakowanie kierunkowe dla obwodnicy Inowrocławia i oznakowanie kierunkowe na terenie miasta Inowrocławia (odcinek DK 15/25 przekazywany samorządom),
  • rozbiórkę istniejących jezdni,
  • rozbiórkę obiektów kolidujących z inwestycją,
  • wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz korpusu wysokich nasypów wraz z powierzchniowym umocnieniem skarp,
  • wymianę gruntów nienośnych,
  • oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego,
  • po zakończeniu Robot wykona pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Plac Budowy, drogi dojazdowe i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę,
  • przywrócenie dróg publicznych i ulic, użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu przed rozpoczęciem budowy,
  • dokona uzgodnień z właścicielami nieruchomości w zakresie przywrócenia nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy oraz zrealizuje ww. zobowiązania,
  • wznowienie/ustalenie granic projektowanego pasa drogowego i opracować szkic przebiegu granic całego pasa drogowego,
  • wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań,
  • remont nawierzchni DK25 na odcinku przekazywanym samorządom.

 

Dodatkowo poza powyżej wyszczególnionymi Robotami, ujętymi w przekazanej Dokumentacji Projektowej, Wykonawca zaprojektuje i uzyska wymagane uzgodnienia i zatwierdzenia oraz zmianę decyzji ZRID jak i wykona następujące Roboty:

  • budowa ekranów akustycznych,
  • budowa kanałów technologicznych,
  • budowa zjazdów indywidualnych i publicznych,
  • zmiana do Projektu stałej Organizacji Ruchu,
  • Stała Organizacja Ruchu w zakresie oznakowania kierunkowego dla odcinka drogi krajowej przewidzianego do przekazania samorządom po wybudowaniu obwodnicy,
  • remont nawierzchni drogo krajowej DK 25 na terenie miasta Inowrocławia,
  • rozbiórka budynków,
  • stacje pogodowe i monitoring wizyjny.