OPIS KONTRAKTU

Numer Umowy: 2050.2017.I-4.D-3.2410.3.2015.51
Nazwa zadania inwestycyjnego: „Projekt i budowa obwodnicy Inowrocławia w ciągu drogi krajowej nr 15 i 25 (łącznik) o długości około 4,880 km” 
Wartość Umowy: 76 400 000,00 PLN netto + 23% VAT, co stanowi łącznie 93 972 000,00 PLN
Data podpisania umowy: 10.08.2017 r. 
Czas ukończenia robót: 22 miesiące od Daty Rozpoczęcia.

Kontrakt wykonywany jest w systemie Projektuj i Buduj.

Cel inwestycji: 

  • stworzenie bezpiecznego odcinka obwodnicy zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego, po którym podroż przebiega płynnie;
  • wyeliminowanie ruchu tranzytowego z centrum miasta Inowrocławia;
  • wybudowanie odcinka obwodnicy (klasa GP) o parametrach zgodnych z obowiązującymi warunkami technicznymi.

 

Lokalizacja 
Przedmiotowy odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa Kujawsko-Pomorskiego, w powiecie Inowrocławskim, na terenie gminy Inowrocław.

ELementy składowe 
W ramach inwestycji przewidziano:

  • budowę odcinka obwodnicy Inowrocławia (droga krajowa klasy GP) od km 0+000 do km 4+880,00 o konstrukcji nawierzchni dla kategorii ruchu KR 5;
  • budowę węzła drogowego: Sławęcinek;
  • przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z obwodnicą;
  • budowę dróg dojazdowych (obsługujące tereny przyległe do obwodnicy);
  • budowę ciągów pieszych i rowerowych;
  • budowę obiektów inżynierskich w ciągu obwodnicy i w ciągu dróg krzyżujących się z obwodnicą w tym wiaduktów;
  • budowę obiektów inżynierskich (krzyżowanie się w dwóch poziomach) na przecięciu obwodnicy (drogi krajowej) z linią kolejową;
  • budowę ogrodzeń ochronnych i naprowadzających;
  • budowę przepustów o funkcji zespolonej;
  • budowę przepustów drogowych;
  • budowę przejazdów awaryjnych;
  • budowę systemu odprowadzenia wód deszczowych z powierzchni drogi w zakresie drenażu, rowów drogowych, kanalizacji deszczowej, zbiorników retencyjnych, przepompowni;
  • budowę urządzeń podczyszczających wodę deszczową spływającą z powierzchni dróg; rozbiórki urządzeń wodnych, przepustów i obiektów mostowych; przełożenia rowów melioracyjnych i cieków naturalnych;
  • budowy i przebudowy rurociągów drenarskich;
  • usunięcie drzew i krzewów kolidujących z zakresem przebudowy drogi oraz nasadzenia nowej zieleni,
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego;
  • budowę drogowych stacji pogodowych (Sławęcinek);
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej:
    • urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych,
    • kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych,
    • urządzeń kolejowych;
  • oznakowanie obwodnicy i dróg związanych wraz z zastosowaniem na wymienionych drogach urządzeń BRD m.in.: barier ochronnych, osłon przeciwolśnieniowych i ogrodzenia;
  • oznakowanie kierunkowe dla obwodnicy Inowrocławia i oznakowanie kierunkowe na terenie miasta Inowrocławia (odcinek DK 15/25 przekazywany samorządom);
  • rozbiórkę istniejących jezdni;
  • rozbiórkę obiektów kolidujących z inwestycją;
  • wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz korpusu wysokich nasypów wraz z powierzchniowym umocnieniem skarp;
  • wymianę gruntów nienośnych;
  • oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego;
  • po zakończeniu Robot wykona pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Plac Budowy, drogi dojazdowe i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę;
  • przywrócenie dróg publicznych i ulic, użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu przed rozpoczęciem budowy;
  • dokona uzgodnień z właścicielami nieruchomości w zakresie przywrócenia nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy oraz zrealizuje ww. zobowiązania;
  • wznowienie/ustalenie granic projektowanego pasa drogowego i opracować szkic przebiegu granic całego pasa drogowego;
  • wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań;
  • remont nawierzchni DK25 na odcinku przekazywanym samorządom;

 

Dodatkowo poza powyżej wyszczególnionymi Robotami, ujętymi w przekazanej dokumentacji projektowej, Wykonawca zaprojektuje i uzyska wymagane uzgodnienia i zatwierdzenia oraz zmianę decyzji ZRID i wykona następujące Roboty:

  • Budowa ekranów akustycznych,
  • Budowa kanałów technologicznych,
  • Budowa zjazdów indywidualnych i publicznych,
  • Zmiana do projektu stałej Organizacji Ruchu,
  • Stała Organizacja Ruchu w zakresie oznakowania kierunkowego dla odcinka drogi krajowej przewidzianego do przekazania samorządom po wybudowaniu obwodnicy,
  • Remont nawierzchni drogo krajowej DK 25 na terenie miasta Inowrocławia,
  • Rozbiórka budynków,
  • Stacje pogodowe i monitoring wizyjny.